Hulp op Afstand

Waarom computerhulp op afstand?
U heeft een computerprobleem en u wenst direct hulp van een ICT’er? De snelste manier van ondersteuning en computerhulp op afstand is met het programma Anydesk of Quick Assist. Met het programma Anydesk kunnen wij gecontroleerd meekijken op uw computer terwijl u ten aller tijden de baas bent en blijft over de pc. Dit geldt ook voor het in Windows aanwezige Quick Assist, al heeft dit minder opties. Het zijn twee makkelijke en veilige manieren wanneer u een probleem ervaart en daarbij hulp nodig heeft. De eerste stap is via mail contact met ons op te nemen. Afhankelijk van het type probleem kunnen wij u veilig op afstand helpen.
Hoe werkt computerhulp op afstand?
Wij gaan samen een beveiligde verbinding proberen te maken waarbij u ten aller tijden de baas blijft. Door het downloaden van een programma in combinatie met een unieke code en steeds wisselend wachtwoord staat uw veiligheid voorop. U kunt met iedereen veilig op afstand werken met Anydesk of Quick Assist zolang u de andere partij vertrouwt. U kiest uw (ICT)partner zelf uit. Reageer nooit op inkomende telefoontjes van onbekende mensen.
Is computerhulp op afstand veilig?
Ja! Computerhulp op afstand is een veilige methode om ondersteuning te krijgen zolang u een aantal punten in de gaten houdt.
- De persoon die u hulp op afstand biedt moet u kunnen vertrouwen. Het is niet verstandig om deze gegevens aan iemand te geven die niet de beste bedoelingen heeft.
- Wij als helpende partij kunnen uw muis bedienen om problemen op te lossen, echter bent u ter aller tijden de baas over uw muis, wanneer u iets niet vertrouwt kunt u de muis overnemen en eventueel het programma afsluiten.
- Wanneer u klaar bent met de hulpsessie dan sluiten wij het programma af. Uiteraard dient u dit zelf ook te controleren.
- Zodra wij inloggen kunnen wij uw scherm zien. Dus heeft u belangrijke vensters of data open staan welke wij niet mogen zien, sluit deze dan voortijdig af!
- Bij twijfel sluit de verbinding en neem contact met ons op.
- Bij vaste klanten kunnen wij in goed overleg een standaard wachtwoord maken zodat wij altijd op afstand in kunnen loggen. Er blijft altijd een melding in beeld staan dat wij hebben ingelogd of bezig zijn.
- Alles wat op het scherm ziet, zien wij ook. Wij kunnen niet ondertussen in mappen bladeren zonder dat u het in de gaten heeft. Het is altijd een exact kopie van uw scherm.
Wat kost hulp op afstand?
De opstartkosten voor particulieren zijn €10,- en hiervoor krijgt u tot 15 minuten hulp op afstand. Iedere kwartier langer kost €10,-. Afhankelijk van de snelheid van de computer kunnen we in 15 minuten veel problemen oplossen. Bijvoorbeeld met het installeren van een printer en virusscanner of het verhelpen van kleine storingen. Het eerste kwartier wordt altijd berekend, ongeacht de duur, helaas dus ook bij 5 minuten werk. Boven het kwartier wordt het afgerond op 5 minuten. U betaalt altijd voor de tijd die we er mee bezig zijn, ongeacht de uitkomst.
Hoe betaal ik de kosten voor computerhulp op afstand?
Klant betaald altijd vooraf met Hulp op Afstand. Betaal eerst hier uw afgesproken Hulp + tijd en wij nemen z.s.m. contact met u op! P.s. Maak eerst een afspraak!